Stínadla 2006
Po roce klidu v uličkách stínadelských, s končícím podzimem, kdy tma již nadobro převzala nadvládu nade dnem, je opět cítit tu tajemnou atmosféru neklidu a napětí, spojenou s každoročním bojem o symbol Velkého Wonta – Ježka v kleci.
Na známých místech se objevili tajemné symboly, o kterých jen zasvěcený ví, že opět po roce na pár hodin ožívají mrtvé schránky, které v tuto dobu vydají svá tajemství.
Letošní hra o Ježka v kleci se uskuteční v pátek 24. listopadu od 16 hodin.
Přihlášky do středy 22. 11. 23:59 - Figymu (736 605 535, fiala.petr@benesovka.cz) - nutné!
Potkáme se v 16 hodin
- Wontové se Smíškem (4. oddíl HORIZONT) Na Příhrádku
- Pátrači a ostatní (do té doby nezařazení) s Figym na Pernštýnském náměstí
Hraje se na území
Staré město + Tyršovy sady, hranice (neutrální, nehraje se zde, pátrači jsou v bezpečí) tvoří ulice a chodníky: Rozdělovací třída = Sukova třída - kolem SPŠT, Grandu a divadla k SPŠE - od SPŠE k Prokopáku - chodník na levém břehu Chrudimky k železnému mostu - Labská ulice ke zdymadlu – hranice parku k Sukově třídě.
Označení fragmentů v mrtvcýh schránkách: Wontové = "W", Dabinelovci = "DA", Uctívači ginga = "UG", Žlutý květ = "ŽK".
Jak budeme hrát?
Čestně a poctivě, hra je na těchto principech postavena.
Hráči jsou rozděleni do čtyř skupin - Wontové a 3 skupiny Pátračů (Dabinelovci, Uctívači ginga, Žlutý květ).
Po honičce Wonta s chycením Pátrače se musíme od sebe vzdálit na "nedohled", Wont může stát na místě, Pátrač musí odejít, jinak se vystavuje opakovanému chycení. Wont může chytit stejného Pátrače i vícekrát.
Životy si mohou hráči ve skupině Pátračů mezi sebou půjčovat, každý musí mít alespoň jeden. Každý Pátrač má na začátku hry 5 životů, potřebné další dostane od Figyho (pohybuje se někde po Stínadlech).
Nálezce symbolu Velkého Wonta – Ježka v kleci – vyhrává. Ostatní získají pořadí, které mají na kartičce uschované v této skrýši. Ve 20 hodin je hra ukončena a pořadí je určeno podle počtu nalezených mrtvých schránek a ztracených životů.
Co je mojí rolí, když patřím k jedné ze skupin pátračů
- Neznám Wonty, prchám před nimi.
- Ve své skupině se můžeme rozdělit, ale musíme zůstat aspoň ve dvojici.
- Po honičce se opět musíme najít a pak se teprve zapojíme do hry (bezpečnost).
- Naše skupina zná umístění 1/3 mrtvých schránek, ostatní mrtvé schránky musí vypátrat - pozorováním a sledováním druhých skupin Pátračů.
- Pátrači se mezi sebou navzájem nehoní, pouze sledují, kam chodí, kde hledají a snaží se vypátrat zbylé 2/3 mrtvých schránek.
- Při hře nosím na krku zapečetěný medailonek, který nesmím otevřít a musím odevzdat 1. Wontovi, který mne polapí. Při dalším chycení odevzdám jeden život.
- Získáním všech (resp. potřebného množství) mrtvých schránek mohu složit zprávu se sdělením, kde je ukryt symbol Velkého Wonta.
- Pátrači jsou rozděleni do skupin – Uctívači ginga, Žlutý květ, Dabinelovci.
Co je mojí rolí, když jsme Wont
- Jsem označen žlutou stužkou, kterou mám viditelně připnutou na levé klopě (stužku dostaneš).
- Můžu se po Stínadlech pohybovat samostatně.
- Neznám, kdo hraje za Pátrače, přesto je honím, abych získal jejich "medailonky" s popisem mrtvé schránky. Chytím-li Pátrače, který již nemá medailonek, beru si od něj jeden život. Když chytím někoho, kdo mne přesvědčuje, že o ničem neví, o žádných Stínadlech že neslyšel a začíná brečet, asi jsem chytil "civilistu", který s námi nehraje. :-)
- Wontové, neznají umístění ani jedné schránky, Pátrači je dohromady znají naopak všechny. Musím je tedy vypátrat a vzít si obsah, jenž mi náleží.
Ve Stínadlech se rozumí
- Mrtvá schránka
- Místo na uložení zprávy či jiné tajnosti, mrtvá schránka je označena v okruhu dvou metrů obrázkem skautské lilie.
- Medailonek
- Nošený na krku Pátrače, je zapečetěný. Obsahuje popis umístění jedné Mrtvé schránky.
- Fragment
- K nalezení v mrtvé schránce, část popisu úschovy symbolu velkého Wonta. Beru si jen ten, co mi náleží.
- Život
- Lísteček, který opravňuje ke hře po Stínadlech.